Boliger sælges bedst med algoritme annoncering

De boliger, som ejendomsmæglerkæden Nybolig har haft til salg med nyt algoritmebaseret markedsføringssystem, har en salgsprocent, der er 18 pct. højere end på boliger, markedsført traditionelt. Resultatet får nu Nybolig til at bruge deres digitale løsning på alle fremtidige boligsalg.

Ejendomsmæglerkæden Nybolig introducerede i 2016 et nyt digitalt markedsføringssystem, der via en særlig algoritme selv kan finde boligkøbere på de sociale medier. Efter det første halve år står det nu klart, at algoritmen lever op til kædens forventninger. De boliger, der har været annonceret med Smartsalg, som algoritmen hedder, har nemlig en salgsprocent, der 18 pct. højere end boliger, solgt uden Smartsalg.
 
-Resultaterne taler for sig selv. Ud over en forbedret salgsprocent opnår de boliger, vi har markedsført med Smartsalg op til ti gange flere digitale visninger end boliger, der ikke har været annonceret med algoritmen. Den digitale aktivtiet er helt overvældende. Vi vurderer, at danskerne nu er blevet så digitale, at de er parate til, at vi pr. den første april tager det fulde skridt og gør Smartsalg til en standard i den fremtidige boligannoncering for alle vores kunder, siger direktør i Nybolig, Lene Qvist.
 
Den norske virksomhed CTT, som har udviklet algoritmen, har tilbudt Nybolig en eksklusivaftale, som ejendomsmæglerkæden ikke har tøvet med at tage imod. 
 
-Smartsalg er det eneste markedsføringssystem herhjemme med en algoritme, der så effektivt selv kan finde købere. Erfaringerne fra Norge, hvor algoritmen har nedbragt liggetiderne med over tyve procent, betyder, at vi kan tilbyde vores kunder en unik annonceplatform. For os handler det ikke bare om at skaffe sælger visninger af boligen, det kan man gøre på mange måder, det altafgørende er, at de visninger, vi kan tilbyde via SmartSalg, er relevante og værdifulde for sælger, fordi det er potentielle købere og ikke bare hvem som helst, der ser boligen, siger Lene Qvist.
 
 
Om algoritmen: 
Algoritmen arbejder ud fra de spor, vi alle sammen sætter, når vi bevæger os på nettet - fx når vi har set på en bolig eller blot har haft en adfærd på nettet, som andre har haft, før de købte en bolig. Det betyder, at man ikke kun rammer de aktive boligsøgere, men også dem, der ikke aktivt er begyndt at kigge efter en ny bolig, men faktisk er potentielle boligkøbere.
 
Indlæser...
Internet Explorer understøttes ikke
Du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Brug en af følgende browsere til at besøge vores side.