Digital boligannoncering giver pengene igen

Selvom de fleste boligsælgere føler, at annonceudgifterne er pengene værd, bør man ifølge Peter J. Mattsen, direktør i Nybolig, sikre sig, at den digitale markedsføring er den mest effektive. Ellers kan det i værste fald være spild af annoncekroner.

Hvis du vil vide, hvilken del af boligen der bedst kan betale sig at skifte ud eller renovere, når det handler om at gøre din bolig nemmest at sælge, bør du overveje køkkenet. Ifølge en ny rundspørge, som ejendomsmæglerkæden Nybolig har foretaget blandt sine 220 forretninger, peger 35 pct. nemlig på et nyt køkken som den mest salgsfremmende boligdel, mens andenpladsen med 19 pct. indtages af et nyt tag. 
 
Køkkenet kan være forholdsvist omkosteligt at udskifte, men det er ifølge Nybolig et af de rum i boligen, som tiltrækker sig størst opmærksomhed. 
 
-I Danmark er køkkenet efterhånden blevet et opholdsrum på linje med dagligstuen. Hvor husmoderen for kun en til to generationer siden stod alene i det lukkede køkken og tilberedte familiens måltider, er rummet i dag blevet boligens hjertekammer, hvor alle mødes og laver mad sammen, siger Thomas Hovgaard, der er relationschef i Nybolig. 
 
Han peger især på den hastige udvikling, der har været de sidste tyve år, hvor tusindevis af vægge mellem spisestuer og køkkener er blevet fjernet for at etablere det såkaldte køkkenalrum. 
 
-Den øgede aktivitet i køkkenet, hvor hele familien er samlet omkring tilberedelsen af måltiderne, betyder også, at køkkener udsættes for et stort slid, og et slidt og hærget køkken er ikke ligefrem befordrende for et hurtigt boligsalg, siger Thomas Hovgaard. 
Indlæser...
Internet Explorer understøttes ikke
Du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Brug en af følgende browsere til at besøge vores side.