Hver tiende finder boligen på sociale medier

Flere finder deres bolig på de sociale medier end i aviserne, viser ny undersøgelse. Det er stadig suverænt boligportalerne, der er danskernes foretrukne søgekanaler.

At finde den rette bolig er i høj grad stadig et spørgsmål om, at man selv går på jagt efter boligen, men det er ikke alle, der selv søger sig aktivt frem til lige den bolig, de ender med at købe. Nye tal fra ejendomsmæglerkæden Nybolig viser nemlig, at knap hver tiende er blevet præsenteret for deres nye bolig, mens de har befundet sig på et socialt medie, mens kun 3 pct. har fandt deres nye bolig i avisen. Henholdsvis 51 og 18 pct. sværger til boligportaler eller ejendomsmægleres hjemmesider.
Undersøgelsen er lavet blandt kædens købere i fjerde kvartal 2017.

-Der er sket en voldsom udvikling med markedsføring af boliger på de sociale medier de sidste par år, hvor mange ejendomsmæglere har fundet ud, at det primært er på Facebook, at man kan ramme flest potentielle kunder med de boliger, man har til salg, siger Nyboligs relationschef, Thomas Hovgaard.

Han mener, at hver tiende er et højt tal, da det svarer til ca. 7.000 boliger på et år, som har fundet deres nye ejer på sociale medier. Og han mener, at det tal vil blive højere.

-Selvom Facebook på det seneste har været i stormvejr, ser det ikke ud til at afholde danskere fra at bruge mediet. Og det gode ved netop at markedsføre fx boliger på sociale medier, er, at man kan nøjes med at vise boligerne for dem, der generelt har vist interesse for boliger. På den måde minimerer man en masse irrelevant indhold, siger Thomas Hovgaard.

Ifølge ham er boliger generelt populære emner.

-Efter vi begyndte at bruge de sociale medier aktivt i markedsføringen af de boliger, vi har til salg, har vi kunnet notere en fordobling af besøg på vores hjemmeside, og må jo betyde, at man ofte har en tilbøjelighed til at ville se boligerne nærmere an, siger Thomas Hovgaard.
Indlæser...
Internet Explorer understøttes ikke
Du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Brug en af følgende browsere til at besøge vores side.