Julen er højsæson for at give boliger i gave

Mere end hver tiende bolig kommer aldrig til salg, men skifter i stedet hænder inden for familien. Det er om vinteren, at der er højsæson for familieoverdragelser af bolig, og de sidste fem år har der været en stigning på 40 pct.

De nye boligskatteregler holder ikke de kommende boligejere vågne om natten. Ifølge en ny rundspørge blandt ejendomsmæglerkædens 220 forretninger svarer kun en procent, at de oplever mange spørgsmål fra kunderne til de nye boligskatteregler, som blev vedtaget sidste år, mens kun 7 pct. oplever få spørgsmål. 68 pct. af Nyboligs mæglere oplever slet ikke spørgsmål til de nye skatteregler.

-Jeg tror, vi danskere et folkefærd, som generelt har høj tillid til boligskatteområdet, selvom det ind i mellem lever et stormfuldt liv i medierne, især når det skal laves om, men den aftale, som blev indgået i fjor var både bred og langsigtet, og det mener jeg, vi kan se på boligejernes generelt lave interesse for den, siger Nyboligs kommunikationschef, Thomas Hovgaard.

Han mener, at interessen for effekten af de nye boligskatteregler er højest i landets vækstområder.

-I områder med generelt meget lave boligskatter vil de nye regler næppe får den store betydning, men hvis man er boligejer i områder med i forvejen meget høje skatter, vil man være mere tilbøjelig til at kunne forestille sig ubehagelige overraskelser, når der laves noget om, siger Thomas Hovgaard.

Indlæser...
Internet Explorer understøttes ikke
Du bruger en browser, som vi ikke understøtter. Brug en af følgende browsere til at besøge vores side.