CBS vælger Nybolig som case til 550 studerende på HD-studiet

Nyboligs direktør Lene Qvist ser det som en forpligtelse og et privilegium at bidrage til uddannelsessystemet. At blive udvalgt til eksamenscase til 550 studerende er et oplagt udstillingsvindue for Nybolig som attraktiv arbejdsplads.

Nybolig er blevet valgt som case på faget Erhvervsøkonomi på HD 1. del., hvor omkring 550 studerende har løst en eksamensopgave fra den 13.1 til den 16.1. Erhvervsøkonomifaget er et største fag på HD 1. del og dækker mange forskellige temaer, bl.a. strategi på et grundlæggende niveau, efterspørgselsforhold, konkurrenceformer, omkostningsforhold og prisdannelse.
Tidligere cases tæller bl.a. Carslberg og DFDS.

-Vi er meget glade for, at Nybolig vil være med. Vores studerende har stor gavn af at afprøve teori og modelapparat på rigtige virksomheder. Der et er derfor helt afgørende, at der er virksomheder, der gerne vil være med og, som vil bruge den fornødne tid på det. Det er vi meget glade for, at Nybolig har villet, siger Carsten Scheibye, der er professor og programme director på CBS.

For Nyboligs direktør Lene Qvist er det et privilegium at blive udvalgt som case.

-Jeg mener, at vi som virksomhed har en forpligtelse til at bidrage til uddannelsessystemet, så godt vi kan. Vi jo også gerne opnå større synlighed blandt kommende kandidater i forhold til vores fremtidige rekruttering. Samtidig ser vi også frem til at læse de bedste besvarelser. Jeg er sikker på, at der vil være meget inspiration at hente iblandt de 550 besvarelser, som vi glæder os til at se nærmere på, siger Lene Qvist.

Du kan læse hele casen her