Til alle tider. Til alle hjem.




Hos Nybolig er vores vigtigste opgave at være der for dig, når du skal skifte hjem og har behov for en dygtig, empatisk mægler ved din side. En mægler, der kender alle hjørner af nabolaget, og som forstår præcis, hvad der skal til for at sælge, købe eller leje – ikke bare en bolig, men et hjem. Lejligheden, du er vokset ud af. Villaen, du og din familie skal vokse sammen med. Eller måske husbåden, du aldrig vokser fra. Vi har set alle slags hjem – fra kyst til kyst og fra by til land.

Og vi har prøvet det meste. De lykkelige boligskift fyldt med forventninger og drømme. Og de tunge boligskift, hvor drømmen er brast, huset skal sælges hurtigst muligt, og man har brug for at blive hjulpet videre. For de boligskift findes også.

Uanset hvad, sætter vi en ære i at håndtere begge yderpunkter og alle dem midt i mellem med størst muligt nærvær og omtanke for dig og den situation, du er i. Derfor kan du have tillid til, at vi hos Nybolig altid giver dig den bedste rådgivning, når det er tid til et nyt hjem.  

Venlig hilsen
Peter J. Mattsen
Direktør, Mægler

Vi hjælper dig med at sælge din bolig

Et boligsalg har stor betydning for dit liv. Derfor er det så vigtigt, at du vælger en engageret ejendomsmægler, som yder en ordentlig service igennem hele forløbet.
Hos Nybolig arbejder vi efter en fast procedure, som sikrer dig grundighed og gennemsigtighed i alle faser af dit boligsalg. 

Læs om det gode boligsalg

 

Få hjælp til at finde dit næste hjem

At købe en bolig er en af livets største begivenheder. Der er meget på spil økonomisk og følelsesmæssigt. 
Det er spændende, men kan også være overvældende.
Hos Nybolig får du grundig rådgivning i et struktureret forløb hele vejen til dit næste hjem.

Læs om det gode boligkøb

 

Kontakt os

Vi svarer altid gerne på spørgsmål og tager imod ris, ros og gode idéer til at forbedre vores service og produkter. Skriv en mail til hovedkontoret eller find din nærmeste Nybolig.

Er du nuværende eller tidligere ansat, eller tidligere har søgt job i Nykredit Mægler A/S, kan du under HR på Nykredit.dk finde information om, hvordan du får adgang til de oplysninger, som vi har registreret på dig.


Ris og ros

Hos Nybolig ønsker vi hele tiden at blive bedre til det, vi gør. Derfor hører vi gerne fra dig, hvis du har været ude for en dårlig oplevelse, har en god idé eller har forslag til forbedringer af vores produkter, service eller hjemmeside. Send os en mail med dine input.

Kontakt din lokale mægler

Skal du sælge din bolig, eller er du på udkig efter et nyt sted at bo, kan du kontakte én af vores over 220 lokale forretninger. Vi er lige i nærheden

Har du ris eller ros? Luk
Har du spørgsmål eller gode idéer, så er du meget velkommen til at kontakte os. 

Vores historie 

Nyboligs historie går tilbage til 1965, hvor den driftige og visionære Jens Nielsen åbnede mæglerforretning i Århus. I dag godt 50 år senere er den lille biks blevet en af Danmarks største ejendomsmæglerkæder med over 220 forretninger, 1.000 medarbejdere og en hjemmeside med over 6 mio. besøg hver måned. 

Over årene udviklede Jens Nielsen sit koncept inden for ejendomshandel. Forretningsidéen bar frugt, og i 1988 begyndte han at udbyde sit koncept til andre ejendomsmæglere. I løbet af bare ét år kørte 20 forretninger under konceptet, som i juni 1989 blev købt af Nykredit. 

Nykredit ejes af Forenet Kredit, som er en forening for kunder i Nykredit og Totalkredit. Foreningen er hovedaktionær i Nykredit og Totalkredit, og det ejerskab bruger vi til at sikre en både økonomisk og socialt bæredygtig realkredit i hele Danmark.

Da kæden i 1994 fik navnet Nybolig, var tallet steget til langt over 100 forretninger, og siden er tallet mere end fordoblet. De fleste af vores over 220 forretninger handler med villaer og lejligheder, men en del har også specialiseret sig i enten sommerhuse, landbrugs- eller erhvervsejendomme.

Udover de mange forretninger, så driver kæden også nybolig.dk, som er en af landets mest populære boligsøgningsportaler. Her finder over 6 mio. månedlige besøgende alle de boliger, vi har til salg i Danmark samt nyttig information om at købe og sælge bolig. 

 
Hele historien Luk

Samarbejdspartnere

Din økonomi ændres med din boligsituation. Foruden Nykredit og Totalkredit samarbejder  Nybolig med en lang række pengeinstitutter landet over. Det sikrer dig smidighed i sagsgangen, fordelagtig finansiering og kompetent rådgivning hele vejen rundt om dit boligkøb eller -salg.

Solide partnerskaber giver tryghed

Vores tætte samarbejde med pengeinstitutter landet over er noget, som vi prioriterer højt og er stolte af. For de nære relationer kommer dig til gode i form af helhedsorientereret rådgivning, der sikrer dig mod ubehagelige, økonomiske overraskelser i forbindelse med køb eller salg af bolig.

Nyboligs samarbejdspartnere

  • Alm brand
  • Andelskassen fælleskassen
  • Arbejdernes Landsbank
  • BankNordik
  • Broager sparekasse
  • Danske Andelskassers Bank A/S
  • Den lille Bikube
  • Den Jyske Sparekasse
  • Djursland Bank
  • Dragsholm Sparekasse
  • Fanø Sparekasse
  • Faster Andelskasse
  • Frørup Andelskasse
  • Frøs Sparekasse
  • Frøslev-Mollerup Sparekasse
  • Fynske Bank
  • Gjensidige Forsikring
  • Handelsbanken
  • Hvidbjerg Bank
  • Klim Sparekasse
  • Kreditbanken
  • Jutlander Bank
  • Lollandsbank
  • Lægernes Pensionsbank
  • Lån og Spar
  • Merkur Andelskasse

 

  • Middelfart Sparekasse
  • Møns Bank
  • Nordfyns Bank
  • Nordjyske Bank
  • Nykredit
  • Nykredit Forsikring
  • Pensam
  • Ringkjøbing Landbobank
  • Rise-Flemløse Sparekasse
  • Salling Bank
  • Skjern Bank
  • Spar Nord Bank                 
  • Sparekassen Balling
  • Sparekassen Kronjylland
  • Sparekassen Nørre Nebel
  • Sparekassen Sjælland-Fyn
  • Sparekassen Thy
  • Sparekassen Vendsyssel
  • Stadil Sparekassen
  • Sydbank
  • Sønderhå-Hørsted Sparekasse
  • Totalbanken
  • Vestjysk Bank
 

Se alle vores samarbejdspartnere Luk

Etik og adfærd

I en branche med et broget omdømme, vil Nybolig gerne slå et slag for bedre etik og adfærd. Som kunde skal du kunne have tillid til vores motiver og stole på, at det er trygt at handle bolig hos os. Her kan du se de initiativer, vi har iværksat for at styrke vores troværdighed og kundetilfredshed. 

Hvordan oplever du Nybolig?

I Nybolig går vi højt op i kvalitet og kundetilfredshed og arbejder målrettet for, at give dig en god oplevelse, hvad enten du skal købe eller sælge din bolig. Kun sådan kan vi gøre os fortjent til, at du vil anbefale os til andre og selv vende tilbage. For at sikre at kvalitet i alle faser af både købs- og salgsforløb måler vi på kundetilfredsheden flere gange undervejs. 

Ekstra initiativer for øget tryghed og tilfredshed

Alle medlemmer af Dansk Ejendomsmæglerforening er underlagt et fælles, etisk regelsæt. Men i Nybolig er vi gået skridtet videre og stiller ekstra krav til alle vores medarbejdere om god, etisk adfærd. Vi gennemfører i øvrigt løbende kundeanalyser, så vi kan følge med i, om vi gør vores arbejde godt nok, og om vores kunder føler sig ordentligt behandlet.  

DE´s etiske regelsæt

Udvidede retningslinjer 
  • Særlig regler og krav til medarbejderne i Nybolig
  • Særlige regler for projektsalg
  • Boliger i udlandet
  • Lovgivning

Særlige regler og krav til medarbejderne i Nybolig

  • En Nybolig-mægler må ikke, hverken selv eller i selskabsform, købe en ejendom, der er til salg i forretningen.
  • En Nybolig-mægler må ikke formidle salget af en ejendom, som er til salg i forretningen, til egen ægtefælle, nærtstående familiemedlem, ansatte i forretningen eller deres ægtefæller.
  • Hvis en Nybolig-mægler formidler salget af en ejendom til en anden Nybolig-mægler eller dennes ansatte, skal det klart fremgå af købsaftalen, at køber har tilknytning til Nybolig.
  • Nybolig-mæglere eller deres ansatte må ikke deltage i lukkede budrunder hos andre Nybolig-mæglere.
  • Hvis en Nybolig-mægler eller dennes medarbejder, vil købe en ejendom, der ikke er til salg hos en mægler, er det en betingelse, at Nybolig-mægleren foranlediger, at den private sælger får ejendommen vurderet hos en anden mægler, samt at Nybolig-mægleren opfordrer sælger til at indhente uvildig rådgivning.
  • En Nybolig-mægler må ikke forpligte sig til at købe en ejendom, der er til salg i forretningen, fx fordi salget ikke kan ske til den aftalte pris.
  • Hvis en Nybolig-mægler sælger sin egen, en medarbejders eller et nærtstående familiemedlems ejendom, skal køber gøres opmærksom på dette, inden en aftale indgås. Køber skal desuden opfordres til at få ejendommen vurderet af - og selv få uvildig rådgivning fra - en anden ejendomsmægler.
  • En Nybolig-mægler, dennes ægtefælle eller medarbejdere i forretningen må ikke personligt eller i selskabsform erhverve pantebreve i ejendomme i forbindelse med salg formidlet af Nybolig-mægleren. 
  • En Nybolig-mægler, eller dennes medarbejder, må ikke deltage i spekulationsforretninger. Ved spekulationsforretninger i relation til fast ejendom forstås køb og salg med kortsigtet gevinst for øje. Hensigt om køb med videresalg for øje skal foreligge i købsøjeblikket, men der må anses formodning om spekulation ved salg inden for 2 - 3 år efter erhvervelsen.

Særlige regler for projektsalg

  • Projektsalg forstås som salg af en ejendom for en projektudbyder og omfatter mindst seks boligenheder. Der vil typisk være tale om nyopførelser eller større ombygninger. 
  • Nedenstående regler gælder for såvel Nybolig-mægleren, nærtstående til denne og ansatte i forretningen.
  • En Nybolig-mægler må ikke være ejer eller medejer af projektet. Medejerskab skal forstås bredt som økonomiske interesser.
  • En Nybolig-mægler må kun medvirke til at hæve prisen på en bolig undervejs i projektet, hvis køber fra starten er gjort bekendt med denne mulighed, og det klart fremgår af det tilbud, køber underskriver.

Boliger i udlandet

  • En Nybolig-mægler må ikke sælge ejendomme i udlandet, men udelukkende henvise til projekter, som formidles af samarbejdspartnere, godkendt af Nykredit Mægler.

Lovgivning

Ejendomsmæglerlovgivningen er underlagt Erhvervsstyrelsen, se www.erhvervsstyrelsen.dk

Læs mere Luk

Har du mod forventning været utilfreds med os vil vi gerne høre fra dig

Klager

Vil du som forbruger klage over en ejendomsmægler, kan dette ske til Klagenævnet for Ejendomsformidling, Islands Brygge 43, 2300 København S, telefon 70 25 36 66. Du kan læse mere om, hvordan du gør på ejendomsmaeglernaevnet.dk.
Indlæser...