Nybolig: Påsken 2017 er godkendt

Påsken 2017 vil ikke skrive sig ind i historiebøgerne som den travleste på boligmarkedet, viser en rundspørge blandt Nyboligs 220 forretninger.

Påsken har ry for at være en af boligmarkedets mest travle perioder på året, og spørger man Nyboligs 220 forretninger, har påsken i år da heller ikke gået helt stille af. Ifølge en rundspørge, som Nybolig netop har foretaget blandt sine forretninger i hele landet, har påsken generelt budt på aktivitet og mange boligfremvisninger.

-Der er ikke tale om en rekordpåske i år. 38 pct. af vores mæglere melder om en bedre påske i år end sidste år, mens 57 pct. oplevede den på samme niveau som i fjor. Kun 5 pct. mener, der var mere gang i den sidste år, siger Thomas Hovgaard, der er presseansvarlig i Nybolig.

Når påsken i år ikke kommer til at skrive sig ind i historien, skyldes det ifølge Thomas Hovgaard, at der allerede er godt gang i den på boligmarkedet.

-Det går godt i øjeblikket, alle betingelser for et dynamisk boligmarked er til stede, så derfor kan man heller ikke forvente, at nogle feriedage pludselig skulle vende op og ned på alting, siger Thomas Hovgaard.

Påskevejret spiller en rolle
Ifølge Nybolig vil godt vejr typisk få folk til at blive hjemme i haven og nyde påsken, mens dårligt vejr kan få folk til at tage ud og se på ny bolig.

-Vejret i år var en blandet landhandel med sol, blæst, slud og sne, og det ser vi også hos mæglerne, som har oplevet forskelligt vejr fra landsdel til landsdel. I de store byer, hvor der generelt er mest gang i boligmarkedet, har vejret ikke haft den store betydning, for der er hele tiden gang i den, især nu, hvor der ikke er så lang tid til studiestart og flere er ude og kigge på forældrekøb, siger Thomas Hovgaard.